Pages

Wednesday, December 18, 2013

Kerajaan Persekutuan Peruntuk RM2 Bilion Bangunkan Kelantan Tahun Depan


         

Kerajaan Persekutuan telah memperuntukkan 2 bilion untuk membangunkan Kelantan tahun depan dan bagi menangkis fitnah bahawa kerajaan sering mendiskriminasi pembangunan di negeri tersebut.

Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan ( JPP) pengarah Datuk Makhtar Mustapha berkata JPP akan memberi tumpuan kepada projek-projek di bawah Rancangan Malaysia ke-10.

" Antaranya ialah pembinaan satu kilometer Sungai Jambatan Durian di Kuala Krai dengan kos RM16 juta yang akan bermula tahun depan ," katanya kepada pemberita selepas merasmikan dialog  antara pegawai-pegawai perhubungan awam dari jabatan-jabatan persekutuan , agensi-agensi di Kelantan,  Jabatan penyiaran dan JPP Kelantan.

Jambatan Sungai Durian merupakan laluan utama yang menghubungkan Kota Bharu dan Gua Musang yang sering ditenggelami banjir semasa musim tengkujuh.

Sementara itu, Makhtar berkata pegawai-pegawai perhubungan awam perlu memainkan peranan mereka dengan lebih aktif dengan menyalurkan maklumat yang berkaitan dengan perkembangan dilaksanakan untuk rakyat.

"Tugas pegawai perhubungan awam adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai mengenai kerja dan projek yang dilaksanakan untuk menghalang kerajaan persekutuan dari dituduh mendiskriminasi terhadap Kelantan," katanya.

Beliau berkata kelemahan yang berkaitan dengan penyaluran maklumat kepada media massa di setiap agensi kerajaan persekutuan akan dibetulkan.


" Hasrat kami ialah untuk meyakinkan orang ramai mengenai usaha pemimpin-pemimpin persekutuan dalam melaksanakan projek-projek pembangunan yang banyak di negeri ini. Kelantan diberi keutamaan dalam pembangunan, " katanya.






0 ulasan:

Post a Comment