Pages

Saturday, November 23, 2013

Khasiat hidu bau kentut.

           
                                      
                                                                   (Gambar Hiasan)

Mungkin ramai yang belum mengetahui khasiat menghidu bau kentut walaupun kenyataan ini telah lama dikeluarkan. Pegawai Kesihatan Persekutuan Amerika Syarikat (AS) telah mengeluarkan kenyataan kepada umum mengenai faedah hidu bau kentut.

"Kentut yang kerap dihidu boleh menyembuhkan pelbagai jenis penyakit merbahaya seperti asma, sakit kepala. emfisema, jantung dan lain-lain. Setiap tahun kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada pelbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai yang pulih daripada penyakit yang dialami kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu" kata seorang doktor yang bertugas di Pusat Kawalan Penyakit (CDS) AS.

Katanya,  orang ramai harus mengetahui dan menyedari bahawa menghidu kentut sebenarnya boleh menambahkan khasiat.

Menurut laporan yang akan dikeluarkan CDC, setiap tahun kentut mempulihkan 800 kes serangan jantung, 250 kes angin ahmar,30,000 lelah dan 50,000 kes sakit telinga. Disebabkan masalah makanan tidak teratur, kini ramai rakyat Amerika menghidap kembung perut.
Menurut laporan itu, purata penduduk AS kentut 14 hingga 23 kali sehari.

Mungkin sukar untuk kita mempercayainya, tetapi inilah fakta yang dikeluarkan mengenai khasiat hidu bau kentut. 

p/s: (Lepas ni cuba tekup angin kentut dalam plastik lepas tu bagi ayah/mak hidu.. Bagitahu tu angin kentut. Untuk kesihatan mereka)

0 ulasan:

Post a Comment