Pages

Wednesday, February 12, 2014

PBNJ tak akan ikut jejak T-Team 'bersumpah'

                   

Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) menjelaskan tidak akan mengikuti jejak langkah T-Team iaitu mengangkat sumpah Al-Quran seperti diminta Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said.

Atas nasihat dan pandangan yang diterima oleh pihak persatuan dan pengurusan Johor Darul Ta’zim (JDT), tindakan bersumpah Al-Quran bukanlah jalan terbaik bagi menyelesaikan isu.

PBNJ sedia maklum laporan polis sudah dibuat dan siasatan sedang dijalankan oleh pasukan polis dari Bukit Aman.

Dalam satu kenyataan media, persatuan mengulangi komitmen bahawa akan memberikan sokongan dan kerjasama penuh kepada polis dalam siasatan dijalankan.

“Setakat ini semua pemain dan pegawai dalam pasukan telah memberi kenyataan masing-masing kepada pasukan polis yang terlibat dalam siasatan.

“PBNJ akan memastikan semua pemain dan pegawai bersedia untuk memberikan keterangan lanjut sekiranya diperlukan oleh polis,” katanya, di sini semalam.

PBNJ turut sedia maklum Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) juga menyiasat isu berkenaan dan jika laporan adalah benar, pihak persatuan bersedia tampil memberikan segala kerjasama diperlukan dalam siasatan dilakukan.

“Pihak persatuan menegaskan akan mematuhi semua keperluan diperuntukkan dalam undang-undang dan langkah ditetapkan oleh polis serta FAM yang diterima dalam mana-mana mahkamah perundangan.

“PBNJ meletakkan kepercayaan ke atas siasatan yang dilakukan malah yakin keputusan siasatan akan membebaskan persatuan dan pegawai-pegawai dari apa-apa tuntutan sama ada bersifat jenayah
atau tiada semangat kesukanan,” katanya.

Terdahulu, Ahmad Said mahu kesemua pemain dan pihak pengurusan T-Team mengangkat sumpah susulan kecewa dengan keputusan FAM memberikan kemenangan 3-0 kepada JDT.

Tindakan itu berpunca daripada insiden dalam pusingan kedua Piala FA membabitkan kedua-dua pasukan sehingga perlawanan berkenaan ditangguhkan apabila T-Team enggan meneruskan baki 45 minit separuh masa kedua.






c/p: SHO

0 ulasan:

Post a Comment